سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

برداشتهائی از نمایشگاه بین المللی گردشگری

نهمین  نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران  بهمن 94

تاریخ شروع 27 تا 30 بهمن ماه

 

درود بر مردمان سرزمینم 

              روز دوم نمایشگاه   برای بازید راهی  شدم  ،جدا از منفی بافی  نکته مثبتی  رو  متذکر میشم که بدونید گاهی حرف آدم از سر منفی بافی   نیست از سر دلسوزیه ، چرا که بعضیها با حس و حال من که همیشه خوشحالند  به این اصل واقفندکه با مشتری یا در اصطلاح صنف کاریمون با مسافر  طوری رفتار میکنم که احساس مهم بودن بهشون دست بده و تا آنجائی که در توانم هست در ارائه تجربیات علمی و حرفه ایم این حس رو به مسافرم انتقال میدم و با مسئولیتی که در قبالش حس میکنم  با تمام صداقتم  اطلاعات درست را در دسترس مسافر میگذارم  حتی اگر به زعم مسافر درست  نباشه    .   

             و همیشه تصور میکنم بقیه هم بهتر ازبنده این روش رو بکار میگیرند . و این تصور غلط  و توقع بالائی که  از بقیه دارم باعث رنجش و دلخوریهای روزمره من شده . حالا   این موضوع چه ربطی  به نمایشگاه گردشگری بین المللی  داره ؟  باید بهتون بگم با همین نگاه و ذوق زدگی ، به دیدن دستاوردهای جدید همکاران در این نمایشگاه رفتم . حتما" توجه کردید ورود به محوطه نمایشگاه یه حس خوب داره مخصوصا" اگر بخاطرموضوع مورد علاقه تون بخواهید آنجا باشید و  همین انگیزه  آدم رو دو چندان میکنه ،حالا در بدو  ورود که سر حال بودم  نقشه ای رو  از مسئولی  دریافت کردم  بحساب اینکه  با یه نگاه  کل نمایشگاه رو بشناسم  ،نقشه  رو گرفتم  که متاسفانه دیدم مربوط به این نمایشگاه نیست کمی شوک شدم خواستم برگردم دیدم اوه کلی راهه گفتم نقشه جدید رو  از باجه ای دیگه میگیرم به حرکتم ادامه دادم     ، شروع بازدید، خوشحال از دیدن فضای  رنگ و وارنگ محیط  ،مشغول دیدن شدم  .بعد دیدن دو سه غرفه از هتلهای ایران که هیچ هیجانی از مهمانوازی در اونها دیده نمیشد  چشمم به غرفه ای افتاد  که دکورش با یک تختخواب تزئین شده بود  نگاهم به اسم و رسم و مسئولین اون غرفه افتاد و داشتم بررسی میکردم ولی حس کردم یه جای کارشون  بر وقف حس و حال این مکان و زمان  نیست ، توجه بیشتری کردم  ،دیدم چقدر حال و هوای آنجا میتونست با نشاط تر و خوش برخوردتر باشه اما... بی تفاوتی موج میزد همه خیلی جدی بودند   . برام سوال شد  مسئولش  اینقدر که هزینه کرده  چرا نباید موقعیت خودش رو بهتر تثبیت کنه ؟؟؟. بطور نمونه نگاه به این تختخواب چه چیزی رو برای شما روشن میکنه ؟؟؟؟ خودتون نظر بدید .حالا دیگه نخواستم چهره ای رو نشون بدم تا خدا نکرده کسی رو ناراحت  کنم .


 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.