سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

گوانجو سومین شهر نمایشگاهی و تفریحی چین

شهر  گوانجو  :

گوانگجو در جنوب چین شهری تاریخی است که به سرعت رو به توسعه است. مرکز استان گوانگ دونگ که با میزبانی شانزدهمین دوره از بازی های آسیایی زیرساخت های اقامتی و شبکه حمل و نقل خود را توسعه داد. شهر گوانجو را با نام کانتون هم  می شناسند،این شهر حالا بعد از پکن و شانگهای سومین شهر چین است. امروزه گوانجو ، شهری پر هیاهو ودولتمند است که دیدنی های مختلفی را از جمله باغهای بسیار زیبا و آرامگاه های 2000 ساله پادشاهی های مختلف را در خود جای داده است. به گوانگژو که سفر کنید  زندگی بسیار سنتی  چینی ها را با تلفیقی زندگی مدرن غربی را میتوانید هم زمان ببینید  که  از بسیاری  شهرهای آمریکا  و اروپا  قدیمی تر است. بنابراین طبیعی است که نمادهای باستانی فراوانی که برگرفته از اسطوره های چینی است در این شهر مشاهده کنید . قرار گرفتن آن در مسیر هنگ کنگ و ماکائو موقعیت بسیار راهبردی   از نظر سفرهای تجاری و گردشگری به آن بخشیده است.  با ایجاد برج مرکز مالی جهانی در منطقه تیهان و هتل فورسیزن گوانگزو رشد مالی و گردشگری همچنان در حال افزایش میباشد . از این جا می توانی به سمت خانه اپرای گوانگژو که یکی از آثار معماری شاخص  این شهر که در سال 2011  با اجرای  آثار  سمفونی های غربی  هم نمایش های کلاسیک چینی چون آوازهای "نه گانه" و اشعاری که از 2300 سال پیش تاکنون در فرهنگ چین نهادینه شده است که با حرکات موزون شهروندوان و گردشگران را سرگرم می‌کند.قدم زنان حرکت کنید . همچنین از معماری کتابخانه گوانگژو که شرکت ژاپنی نیکن در سال 2011 ساخته است حیرت خواهی کرد. در این کتابخانه 8 طبقه ۱.۲ میلیون جلد کتاب وجود دارد که یکی از کتابخانه های هوشمند شبانه روزی جهان است. در موزه هنر گوانگژو نیز نقشه هنر معاصر چین را با انواع آثار هنری، مجسمه ها و نقاشی ها و سینماها مشاهده می کنی. گوانگژو همچنین به شهر متنوع غذاهای بین المللی شهرت دارد   چرا که براساس افسانه ای 5 پری با بزهایشان به این شهر آمده اند و مقداری ذرت به اهالی شهر دادند که همیشه برایشان برکت داشته باشد.  شبهای زیبا در کنار رودخانه مروارید در  آخرین روزهای حضورتون درگوانژو  ، و صرف شام در کروزهایی که بر رودخانه مروارید  در حرکتند توصیه می شود. این جا تاحدود زیادی حس گردش در رودخانه تیمز لندن و چائوفرایا در بانکوک را دارد که شما را از غرب به شرق رودخانه به گردش می برد.


 

نمایشگاه گوانگجو
مرکز نمایشگاهی بین المللی پاژو (Pazhou Intl Exhibition Center) بزرگترین مجموعه ی نمایشگاهی در چین با 55800 غرفه ی استاندارد، برگزار کننده هر ساله  تور نمایشگاه گوانجو (کانتون) در دو نوبت فصل بهار و پاییز که در هر دوره با 3 فاز متفاوت برگزار می شود. فاز 1 مربوط به صنایع برق و اکترونیک، محصولات عمرانی، شیمی، ابزار آلات،تجهیزات روشنایی و حمل ونقل می باشد. فاز 2 در برگیرنده ی لوازم خانگی و دکوراسیون است وفاز 3 به صنایع نساجی، کیف وکفش، لوازم سلامت و پزشکی، لوازم اداری و تولیدات بازیافتی می پردازد.
 

فرودگاه
فرودگاه بین‌المللی بایون گوانگژو (Guangzhou Baiyun International Airport): این فرودگاه در شمال گوانجو واقع، یک فرودگاه همگانی مسافربری با کد یاتا  can  است که دارای  یک  باند فرود بتنی  بطول  ۳۶۰۰ متر میباشد . این فرودگاه  در ارتفاع ۱۵ متری از سطح دریا واقع شده است. 



منطقه توریستی در گوانگژو
 خیابان بیجینگ (Beijing Road) توریستی ترین منطقه گوانگژو، اگر   واقعا مشتاق خرید هستید به این منطقه تشریف ببرید  . این خیابان  با وسعت  450 متر طول  ودارای  140 فروشگاه لوکس  میباشد  ، که خاطره ای زیبای خرید را در آینده بیاد شما میآورد . 


مد و خرید لوکس
 مد و خرید لوکس : در مراکز خرید La Perle، TaiKoo Hui shopping mall ، می توانید از برند های آرمانی، باربری، بولگاری، شنل، دیور، هرمس، لویی ویتون، پرادا، تیفانی، ورساچه، گوچی و دیور خرید کنید.


خرید مقرون به صرفه  در دو طرف خیابان Shangxia Jiu Lu Pedestrian Street  :
می توانید انواع فروشگاه ها با برندهای محلی و سنتی را ببینید و از انبوه کافه ها و رستوران ها و فضای توریستی ویژه لذت ببرید. Taojin Lu از خیابان های مشهور گوانژو با رستوران ها و کافه های زیاد و فروشگاه های  پوشاک محلی  میباشد . اگر نیاز به یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ مانند والمارت پیدا کردید به ParknShop در منطقه ی Tianhe بروید.


در بازار محلی Qingping Market انواع محصولات کشاورزی و گیاهی را از قارچ خشک شده گرفته تا چای خواهید یافت.


مراکز دیدنی
تالار یادبود سان یات سن (Sun Yat-Sen Memorial Hall):
بر فراز دامنه های جنوبی تپه Yuexiu  بنای زیبا یادبود  یکی از انقلابیون دموکراسی چین و پیرترین درخت گل ابریشم، درختان معروف ارکیده یشمی و طاق 71 متری ساختمان از دیدنی های این تالار و باغ زیبا هستند.این بنا با طاق 71 متری اش نوعی شاهکار معماری به حساب می آید. جلال و شکوه خارجی بنا و ریزه کاری های معماری داخلی آن واقعاً ستودنی است. این محل به عنوان مکانی مهم جهت برگزاری کنفرانس ها ونمایش ها قابلیت پذیرش100 ها نفر را دارد و تجهیزات صوتی آن نیز کامل است . در این تالار همچنین یک گالری نمایش برای نمایش تصاویر و نامه های Sun Yat-Sen وجود دارد.
در سال 1956 تندیس مفرغی ( برنزی )، شخص Sun Yat-Sen نیزدر جلوی تالار یادبود ایجاد گردید، با قرار گرفتن مقابل این تندیس شما می توانید تصویری پانوراما از کل ساختمان و مجموعه داشته باشید.
تالار یادبود Sun Yat-Sen برای طراوت بخشیدن به روح شما بعد ازگذار در شلوغی کلان شهر های تجاری بسیار مناسب است و به شما فرصتی می دهد تا به یکی از مردان بزرگ تاریخ کشور چین آشنا شوید.

هزینه ورودی مجموعه 5 تا 10 یوان است
ساعات کاری : 8 صبح تا 6 بعد از ظهر
برای بازید از این مکان تنها به 1 ساعت زمان نیاز خواهید داشت.
برای رسیدن به این محل کافی است، خط 2 مترو گوانجو را سوار شده و در ایستگاه Sun Yat-Sen Memorial Hall پیاده شوید. از خروجی D مترو خارج شده و تالار یادبود را بیابید.


پارک یوکزیو (Yuexiu Park):
این پارک مساحتی حدود 860000، متر مربع و  با الهام از فرهنگ باستانی چین ساخته شده است  که دارای 3 دریاچه و 7 تپه مصنوعی  که  الهام از کوه های یوکزیوگرفته است . پیکره ها و تندیس های این باغ نیز دیدنی هستند.از جمله مکان ها ی دیدنی مهم در این پارک می توان به پیکره پنج-قوچ ، برج Zhenhai ، محدوده دیواره شهری سلسله Ming و محدوده میدان Canon می توان اشاره کرد.
پیکره پنج-قوچ یکی از معروف ترین سازه های شهر گوانجو به شمار می رود . به نوعی این پیکره تبدیل به نمادی برای شهر گوانجو شده است. افسانه این قوچها به 2000 سال قبل برمی گردد. گوانجو، شهر ی خشک و بی آب بوده است، با مردمی که هر چه کار می کردند، همچنان از قحطی و تنگ دستی رنج می برده اند. روزی از روزها پنج قهرمان جاویدان در پنج قبای رنگین سوار بر پنج قوچ وارد شهر می شوند ، در حالی که موسیقی افسانه ای مخصوص خود را می نواخته اند . قوچ ها ، دسته هایی از گندم به دهان داشته اند . قهرمانان جاویدان ، دسته های گندم را برای شهر گوانجو و مردمش برجای می گزارند . سپس قوچ ها به سنگ تبدیل می شوند و شهر گوانجو شهری ثروتمند و پرجمعیت می شود. از آن پس گوانجو لقب شهر قوچ ها و شهر خوشه ها را به خود گرفت.
به عنوان یک پارک جامع ، پارک Yuexiu ، پارکی کاملی به حساب می آید، در فضای پارک ، استخر شنا ، رستوران های مختلف ، ورزشگاه ، غرفه های مختلف کوچک و بزرگ و موزه هنر تعبیه شده است . تمامی این ها در فضاهایی سرشار از گل و گیاه ، برای بازدید کننده ها گذران زمان خوشی را رقم می زنند.
پارک Yuexiu پنچ دروازه دارد، دروازه روبرویی ، غربی ، شرقی ، شمالی و جنوبی. خطوط اتوبوس مختلفی در ورودی های این پارک دیده می شوند و شما می توانید با خط 2 مترو نیز به پارک دسترسی یابید.
این پارک هزینه ورودی ندارد و مجانی است و ساعت کاری آن از 6 صبح تا 10 شب است.
 برای مشاهده این محل بر روی نقشه اینجا را کلیک کنید.

تپه نیلوفر آبی (Lianhua Shan):
بهترین نمونه های سنگفرش های باستانی، یکی از عظیم ترین تندیس های طلایی الهه رحمت در جهان، چندین پیکره ی زیبا و نمونه های بی نظیر گل کاری را در این مجموعه تپه های ماسه ای که تعدادشان به 48 عدد می رسد، می توانید پیدا کنید.
 

برج کانتون (Canton Tower): پنجمین ساختمان بلند جهان که بدون آنتن 454 متر و با احتساب آن 600 متر ارتفاع دارد. علاوه بر رستوران ها و فروشگاه های مختلف این برج دو رستوران گردان در ارتفاع 417 و 428 متری دارد و شب ها با ده ها هزار لامپ نورانی می درخشد.


مراکز تاریخی
فرهنگسرای خاندان چن (Chen Clan Academy): موزه فرهنگ و هنر گوانگجو، معماری این معبد متعلق به قرن هجدهم میلادی است و از آن به عنوان مکانی برای عبادت و تدریس علوم گوناگون استفاده می شده است.

 
معبد 6 درخت انجیر (Liurong Temple): این معبد با تاریخی 1400 ساله که از معابد مهم بودایی در چین است با چندین تالار باشکوه و گنجینه ای از آثار فرهنگی و تاریخی.
 


معبد گوانگشیائو (Guangxiao Temple): معبدی متعلق به قرن 4 میلادی که مکانی برای آموزه های آیین بودایی بوده. این معبد دارای 19 سالن ومجسمه ای به ارتفاع 10 متر است.



معبد 5 مانا (Wuxian Guan): در اوایل قرن 14 میلادی و به سبک و سیاق حکمت تائو به منظور یادبود 5 شخصیت ابدی ساخته شد. زنگ بزرگ و عظیم 5000 کیلویی که در یکی از تالار های معبد نگهداری می شود از دیدنی های شگفت آور این مکان است.


مراکز تفریحی
پردیس چیم لانگ (Chimelong Paradise): بهترین پارک سرگرمی چین، با داشتن 60 بازی متنوع، ترن هوایی 10 حلقه، سینمای 4 بعدی، نمایش های مختلف شعبده بازی و حرکات آکروباتیک.

 

پارک سافاری چیم لانگ (Guangzhou Xiangjiang Safari Park): بزرگترین باغ وحش باز در آسیا با 20000 جانور و 460 گونه ی نادر. امکان سافاری، غذا دادن به حیوانات و عکس یادگاری با درندگان.

پارک آبی چیم لانگ (Chimelong Water Park): عظیم ترین مجموعه ی آبی در آسیا با بیشترین تعداد بازی در جهان.


سیرک بین المللی چیم لانگ (Chimelong International Circus): واقع در مجموعه تفریحی چیم لانگ دارای بزرگترین گروه حرفه ای سیرک در کل دنیا.

 

پارک کروکودیل ها (Guangzhou CrocoPark): دارای 100 هزار کروکودیل یعنی هفتاد در صد کروکودیل های چین. در کنار مربیان می توانید به این کروکودیل ها غذا داده و یا به تماشای حرکات نمایشی آن ها بنشینید.
مناطق مشهور
رودخانه مروارید (The Pearl River): از پیوستن 4 رودخانه به هم تشکیل شده که در گوانگجو به هم می رسند.

جزیره شامیان (Shamian Island): جزیره ای است داخل شهر و ساخته دست بشر در منطقه لیوان گوانگژو، دارای ساختمان هایی از قرن 19 با معماری خاص انگلیسی وفرانسوی، چندین هتل، فروشگاه های توریستی و رستوران های کوچک و بزرگ.



    رودخانه مرواردید (Pearl River )
Guangzhou Pearl RiverCruise  
طول رودخانه مروارید  2000 کیلومتر و  نام رودخانه مروارید گرفته شده  از تخته سنگی بزرگ که بر بستر رودخانه واقع شده است میباشد     . این تخته سنگ ، با عنوان « مروارید دریا» ، کاملاً گرد و صیقلی ، درست شبیه به یک مروارید درخشان و بزرگ است. این رودخانه  از ادغام 4 رودخانه محلی در اطراف شهر بوجود آمده است  و حدودا" 70 کیلومتر در داخل شهر گوانگژو حرکت میکند  و در نهایت به دریای جنوب وارد می شود. این رودخانه نمای بسیار زیبائی را به شهر داده است به طوریکه با یک برنامه قایق سواری روزانه و یا شبانه میتوان از زیبائیهای اطراف رودخانه لذت برد
علاوه بر چشم انداز جذاب آب در کناره رودخانه مروارید، مردم همچنین می توانند ساختمان های هنری و تاریخی را در این ناحیه از گوانژو بیابند، امروزه 10 پل دو سر این رودخانه را در جاهای مختلف به هم وصل میکند. هتل هایی بسیار و مراکز خرید فراوان و ساختمانهای هنری   که از آن جمله می توان به آکادمی نظامی هوانگ پو (Huang pu )( اولین آکادمی نظامی در تاریخ کشور چین) ، سالن کنسرت Xinghai ( که منظره ای زیبا و غیر معمول را نمایش می دهد)، ساختمان تاریخی در Shamian ( که در برگیرنده صدها ساختمان با طراحی های معماری مختلف است) و بارانداز Tianzi ( که برای تجمعات رسمی در 100 ها سال گذشته مورد استفاده قرار می گرفته ) اشاره نمود.
رودخانه مروارید، مانند روبانی است که ساختمان های تاریخی و مناظر زیبا را در طول رودخانه به هم متصل می کند و به مردم هم فرهنگ مدرن و هم میراث تاریخی شهر گوانژو را نمایش می دهد.
برای رسیدن به این محل کافی است که خط 2  مترو را سوار شوید  و در ایستگاه Haizhu Square Station  از مترو پیاده شود و بعد ، از خروجی A  بیرون بروید، می توانید راه خود را سمت مسیر کنار رودخانه به راحتی بیابید.
 مسیراتوبوس : 1، 4، 57، 59، 64، 194، 183، 194، 219، 281، 544
 قیمت بلیط کروز :

از ساعت  20:30 تا  21:50  برای اقامت 80 دقیقه در کروز
طبقه1F ( کافی + میوه ) هر نفر 30 دلار
طبقه ( 2F( VIP  ( اسنک + کافی + میوه ) هر نفر 42 دلار
 
طبقه( 3F( Roof- Deck  ( اسنک + میوه + کافی ) 42 دلار

از ساعت : 18:55 تا   20:05  برای مدت 80 دقیقه اقامت در کروز

طبقه 1F
طبقه ( 2F( VIP
 طبقه( 3F( Roof- Deck

از ساعت :
  18:30-20:20 و  19:15 -20:45  برای مدت 110 دقیقه اقامت در کروز
طبقه  1F  ( کافی + میوه ) هر نفر 30 دلار
طبقه  ( 2F( VIP ( شام بوفه )
 طبقه( 3F( Roof- Deck
( اسنک + کافی + میوه ) هر نفر 42 دلار

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.