سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

کاخ سلطنتی سوئد در استکهلم

کاخ سلطنتی استکهلم  اقامتگاه رسمی پادشاه سوئد  می باشد. این کاخ در نزدیکی ساختمان پارلمان سوئد و همچنین کلیسای جامع استکهلم می باشد و امروزه خانواده‌ی سلطنتی سوئد در کاخ دروتنینگهلم در حومه‌ی استکهلم زندگی می‌کنند و دفتر کار پادشاه و ملکه هنوز در کاخ استکهلم واقع شده است.

 

 

در قرن سیزدهم میلادی در این محل ابتدا  دژی  بنا شده بود  که به‌مرور زمان توسعه یافته  و به کاخ  تری‌کرونور تبدیل شد. کاخ تری‌کرونور در اثر آتش‌سوزی در سال ۱۶۹۷ از بین رفت و که کاخ سلطنتی استکهلم فعلی در همان محل بنا شده که عملیات احداث آن ۶۳ سال به طول انجامید.

این کاخ دارای ۱۴۳۰ اتاق می باشد که ۶۶۰ اتاق آن پنجره دار هستند و یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های سلطنتی دنیا می باشد که همچنان کاربری اصلی خود را حفظ کرده.
کاخ سلطنتی استکهلم از باشکوه‌ترین و پربازدید ترین کاخ‌های اروپا می باشد. این کاخ بزرگ هفت طبقه و بیش از هزار و چهارصد اتاق دارد و دارای سه موزه‌ی سلطنتی می باشد . موزه‌های این کاخ موزه‌ی جواهرات و نشان‌های سلطنتی ، موزه‌ی تاریخ کاخ سلطنتی و موزه‌ی مجسمه‌ها و عتیقه‌‌جات‌ می باشند. بازدید از این‌ موزه‌ها و بخشی از کاخ سلطنتی برای عموم مردم و بازدیدکنندکان خارجی آزاد می باشد که برای دیدن این جاذبه می توانید با تور اسپانیا همراه شوید.
معماری کاخ سلطنتی استکهلم به سبک باروک می باشد و براساس الگوی کاخ‌های رومی بنا شده که  معمار این بنای باشکوه نیکودموس تسین (Nicodemus Tessin) می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.