سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

سانشا شهری در چین با اقیانوس

جزیره سانشا در ۳۵۰ کیلومتری جزیره بزرگ هانیان (Hanian) واقع شده است . منطقه مجموعه‌ای از جزایر مرجانی می باشد که در جهان به نام وودی ایسلند (Woody island) شناخته شده است. فرودگاه این جزیره را در سال ۱۹۹۰ ارتش چین ساخته شده و نکته جالب اینجاست که به دلیل کوتاه بودن طول جزیره مجبور شدند نیمی از باندفرودگاه را روی آب بسازند. 

 دولت چین در  جولای سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که شهرستانی را در دریای چین جنوبی به مرکزیت جزیره سانشا (Sansha) و زیرمجموعه استان هانیان تأسیس کرده که از طریق آن منطقه وودی ایسلند را کنترل کند که این خبر باعث معروفیت بیشتر این جزیره شده است.
 جزایر مرجانی پاراسل (Paracel) و اسپراتلی (Spratly) تحت مدیریت شهرستان سانشا  قرار دارد که در کل نواحی به وسعت ۱۳ کیلومترمربع را دربر‌می‌گیرد، اما نکته دیگردر مورد سانشا این است که با داشتن محدوده‌ی مرزی آبی در حدود ۲ میلیون کیلومترمربع ملقب به بزرگترین شهر چین می باشد. در  تور چین  می توانید در جزیره سانشا از قایق رانی لذت ببرید.

مجموعه جزایر وودی ایسلند، پاراسل (Paracel) و اسپراتلی (Spratly) جزایری هستند که مورد مناقشه چین، ویتنام ، فیلیپین و تایلند  هستند، اما هم اکنون کنترل آنها در دست دولت چین می باشد.

باکارشناسان معتقدند که در این منطقه منابع عظیم نفتی وجود دارد، همچنین وجود منابع فراوان دریایی قابل صید در آن باعث بالا رفتن اهمیت این جزایر شده ، اما مهم‌تر از همه، ویژگی ژئوپلیتیکی منطقه می باشد که آنجا را به دومین مسیر عبور دریایی و سومین خط حمل و نقل دریایی جهان تبدیل کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.