سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

بزرگترین حفره ی جهان در چین واقع شده است.

این حفره در نقطه‌ای از زمین قرار دارد که کشورهای ویتنام، مالزی، اندونزی، برونئی، فیلیپین، تایوان و چین ادعای مالکیت آن را دارند ـ منطقه‌ای سرشار از منابع طبیعی و محل تقابل خطوط کشتیرانی ـ یکی از نظامی‌ترین نقاط دنیا محسوب می‌شود.چین ادعا می‌کند که عمیق‌ترین حفره‌ی دنیا را کشف کرده است. به گزارش روز چهارشنبه‌ی شبکه‌ی CCTV، ''حفره‌ی اژدها''، گودالی به عمق ۳۰۰ متر که در دریای جنوب چین قرار دارد، بزرگ‌ترین حفره‌ی دنیاست.


به گزارش شین‌هوآ خبرگزاری رسمی دولت چین  این حفره‌ آبی که محلی‌ها آن را به اسم  چشم می‌شناسند در بستر جزایر بحث‌برانگیز پاراسل (Paracel Islands) قرار دارد  جزایری که مورد ادعای چین، تایوان و ویتنام است. تور چین  پر از جاذبه های گردشگری می باشد و دیدن این حفره فقط مناسب ماجراجویان می باشد.

حفره‌ی تازه کشف شده از حفره‌ی آبی دین (Dean's Blue Hole) در کشور باهاما که ۲۰۲ متر عمق دارد، نیز عمیق‌تر می باشد.

به گفته‌ی پروفسور دانشگاه ''Ocean University of China''، یانگ زوشنگ، تحقیقات بسیاری برای اندازه‌گیری عمق این حفره صورت گرفته است.
 تخمین عمق حفره باید از طریق یک سلسله درجه‌بندی‌ها انجام شده است  برای مثال، درجه بندی درجه حرارت ، سطح جزر و مد آب، درجه حرارت، مقدار نمک و چگالی آب. اما بدون توجه به نوع درجه‌بندی، عمق این حفره باید چیزی حدود ۳۰۰ متر باشد.
محققان چینی به مطالعات خود در زمینه‌ی حیات دریایی درون حفره ادامه خواهند می دهند، اگرچه به دلیل عمق زیاد آن، از سطحی به بعد، اکسیژنی در محیط نخواهد بود، به این معنی که  به دلیل نبودن اکسیژن به احتمال زیاد  موجودات زیادی در اعماق پایین‌تر وجود نخواهند داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.