سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

ویژگی های جالب ایتالیا برای سفر

صنعت سفر و گردشگری ایتایا نقشی مهم در اقتصاد این کشور بازی می‌کند و بیش از ۶۳ درصد درآمد ملی ایتالیا از این صنعت تامین می‌شود. در این مقاله به معرفی برخی از ویژگی های بارز و عجیب ایتالیا پرداخته ایم. 

 
نام ایتالیا به معنای سرزمین گاوها  مشهور است که تاریخچه‌ی جالبی  هم دارد. قبایل جنوبی ایتالیا، گاو نر را نماد خود می دانستند. 
ایتالیا بیشتر از هر کشور اروپایی دیگر آتش‌فشان دارد، چرا که شبه‌جزیره‌ی ایتالیا روی خط گسل واقع شده است.شمالی یا جنوبی بودن مردم ایتالیا را می توان با  نام خانوادگی آنها تشخیص داد و نام اهالی شمالی ایتالیا اکثرا به حرف i و نام اهالی جنوب ایتالیا معمولا به حرف o ختم می‌شود.
نزدیک به ۸۵ درصد جمعیت ایتالیا، کاتولیک می باشند. ۲۵ درصد بقیه را یهودیان، مسلمانان و پروتستان‌ها تشکیل می‌دهند.
گشت‌و‌گذار در خیابان‌ها یکی از سرگرمی‌ های مورد علاقه‌ی ایتالیایی‌ ها می باشد. آنها هنگام غروب و بعداز‌ظهر سری به خیابان‌های اطراف  خانه می زنند و در حین قدم زدن با هم درباره‌ی مسائل مختلف صحبت می‌کنند.
ایتالیا جزء کشورهای صاحب نام در صنعت مد  می باشد. طراحان برتر مد نظیر  گوچی، پرادا ، آرمانی و ورساچه از ایتالیا برخاسته‌اند.برترین سازندگان خودروهای سوپر اسپرت، ایتالیایی هستند. برای تجربه یک سفر لوکس با  تور ایتالیا  همراه شوید.
هنر  اپرا از ایتالیا آغاز شده است  همچنین آثار مشهور و بزرگی از هنر ایتالیا از جمله آفرینش آدم، فرسکوی معروف میکل آنژ و مونالیزا اثر داوینچی در این دوران طلایی فرهنگ و هنر ایتالیا، خلق شده‌اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.