سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

شهر ممنوعه در پکن پر از جاذبه

شهر ممنوعه  کامل‌ترین  معماری چوبی در جهان می باشد.  شهر ممنوعه در سال ۱۴۰۶ میلادی ساخته شد که با دستور جو دی دومین امپراتور سلسله مینگ آغاز شد و ظرف ۱۴ سال بنا گردید . 
 سال ۱۹۱۱ میلادی و نابودی سلسله چینگ به طور جمع ۲۴ امپراتور در این شهر  به حکومت پرداخته اند.  از سال ۱۹۲۴ بازدید از این مجموعه به  داشته که به عنوان کاخ موزه برای عموم آزاد است  و ممنوعه بودن آن پایان یافته است. دیوار چین با  ارتفاع ۱۰ متری  و خندقهایی با عرض ۵۲ متر دور این مجموعه کشیده شده اند. این دیوار در هر ضلع خود دارای دروازه بود.
شهر ممنوعه طبق نظام تشریفاتی که دارد در سلسله‌های فئودالی و اصول طبقاتی ساخته شده که طرح کلی دارد و  وسعتی دارد که در آن شیوه معماری، رنگ و تزیینات آن  امتیازی برای  خاندان سلطنتی پکن بود که به شما توصیه می کنیم با تور پکن شانگهای به بازدید آن بروید. سه قصر این مجموعه یعنی قصر تای حه، قصر جون حه و قصر بایو حه که بیشتر به آن باید توجه نمود. این قصر دارای مجلل ترین معماری در شهر ممنوعه می باشد. این قصر در شمال میدان بر سکوی مرمری سفید رنگی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع و بلندای ۸ متر ساخته شده  و  ارتفاع آن ۴۰به  متر می رسد. تور پکن شانگهای  پر از جاذبه برای بازدید می باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.