سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

معروفترین غذاهای تایلندی

مردم تایلند به بهداشت شخصی بسیار ارزش قائل هستند. این مردم  با رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ادویه‌های مخصوص تایلندی غذاهای خود را درست می‌کنند. البته ما به شما توصیه می‌کنیم که در کشورهای جنوب شرق آسیا کمتر از فروشنده‌های خیابانی غذا بخرید و بیشتر در رستوران‌ها غذا سفارش بدهید. در این  مقاله شما را با معروف‌ترین غذاهای تایلندی آشنا خواهیم کرد.  

نودل سرخ شده

رشته‌های نواری سفیدرنگ نودل با طعم‌های مختلفی که دارند یکی از بهترین غذاهای تایلندی هستند که با سس‌های مختلف سرخ می‌گردند. رشته‌های مورد استفاده در این نودل‌ها بلند و کوتاه، تخم مرغی، برنجی، خشک و نرم هستند. بعد از پخت هم شما انتخاب‌های زیادی خواهیدداشت. می‌توانید آنها را همراه با گوشت مرغ، گاو، میگو نیز سفارش بدهید.

تام یام گونگ Tom Yam Goong

اگر اهل ادویه و غذایی معطر می‌باشید باید سراغ این غذا بروید. غذایی که از گیاهان معطر فراوان، موسیر، فلفل چیلی، میگو، سس ماهی و قارچ طبخ می‌گردد و تجربه جالبی از غذاهای تایلندی برای شما دارند.

سوپ مرغ و کاری سبز Geng Kheaw Wat Gai

در تور تایلند لحظه آخری می‌توانید از سوپ‌های متنوع و مزه‌های تند و ترش لذت ببرید. سوپ‌های دریایی، سوپ‌هایی از مرغ و گوشت با ادویه‌های خوش طعم هستند که ترکیبی از سبزی‌های خوشمزه تند و یا ترش  هستند. یکی از سوپ‌های معروف کشور لبخندها سوپ مرغ و کاری سبز می‌باشد که  ترکیبی از پودر کاری سبز تند، شیر نارگیل و مرغ می‌باشد.

سوم تام  Som Tom

مواد اولیه این غذا سوم تام به نام پاپایا می‌باشد که زمانی تنها در شمال شرق تایلند طبخ می‌گردد اما اکنون در سراسر تایلند با کمی تغییرات پخت می‌گردد. این غذا با میوه خرد شده پاپایا، مرغ، برنج، گوجه فرنگی به همراه ادویه جات می‌پزند.

مرغ و بادام زمینی Gai Med Ma Moung 

بادام زمینی را بو می‌دهند و سس شیرین سویا، عسل، سیر، فلفل چیلی با مرغ و ادویه جات شما را  وسوسه خواهند کرد. این غذا محبوب بسیاری از تایلندی‌ها به شمار می‌رود و از بهترین غذاهای تایلندی به شمار می‌رود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.