سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

ممنوعیت ورود گردشگر به سه جزیره تایلند

کشور تایلند از ورود گردشگران به  سه جزیره تفریحی –خود در پوکت برای حفاظت از محیط زیست تعطیل کرده است.در پی بسته‌شدن جزیره‌ کوه تاچایی در سواحل غربی کشور تایلند بر روی گردشگران،این سه جزیره نیز از حالت توریستی به حفاظت شده تغییر کاربری داد. 

 

تمامی نیمکت‌ها، صندلی‌ها و یا حتی چترهای ساحل برای رفاه حال گردشگران از این جزیره‌ها برداشته شده است.  رستوران‌ها و فروشگاه‌های فعال در منطقه نیز به کار خود پایان داده‌اند. برای بازدید از دیگر جزایر تایلند که طبیعتی بکر و دیدنی دارند، با دانستن  قیمت تور تایلند سفر خود را آغاز نمایید.

مقامات مسئول در دولت تایلند علت این تصمیم‌گیری‌ را حمایت از محیط زیست اعلام کرد‌ند.صخره‌های مرجانی در این منطقه از جمله مواردی هستند که به شدت ضعیف شده‌اندو حضور گردشگران و فعالیت‌های غواصی آنان در منطقه از مهم‌ترین دلایل این محدودیت هستند. ورود جریان آب‌های گرم‌تر به منطقه سبب تضعیف مرجان‌ها و شده است. اما حضور گردشگران و فعالیت‌هایی مانند غواصی و رفت و آمد قایق‌ها این روند را تشدید می‌کنند.

مسئول و نماینده‌ منابع دریایی تایلند در منطقه پوکت با دعوت از گردشگران به گردشگری دوستدار محیط زیست، اعلام نمود:

علاوه برغواصی و مشکلات طبیعی، راه رفتن گردشگران بر روی این صخره‌های مرجانی و یا گرفتن حیوانات دریایی برای عکس‌برداری و رفتارهایی از این قبیل به طبیعت این مناطق لطمه زده است.

وزارت منابع دریایی و ساحلی تایلند نیز در این مورد گفته است که درحدود80 درصد از صخره‌های مرجانی دراین منطقه از آسیب‌های جدی تخریب گشته‌اند.

دست‌کم ده منطقه از مناطق غواصی و شنا در اطراف این  جزیره‌ها هستند که در تمام طول مدت تابستان و اوایل پاییز که زمان اوج گردشگری منطقه می‌باشد، تعطیل خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.