سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

معبد بودایی ساخته شده از بطری در تایلند

معبد بودایی که از  بطری‌های بازیافتی ساخته شده است. پنجره‌های بزرگ معبد نیز دارای بطریهایی بی شمارهستند. این بطریها از شیشه‌های نوشیدنی دو شرکت معروف هینکن» هلندی و چانگ تایلندی می‌باشد که پس از مصرف در اختیار راهبه‌ها برای ساخت این معبد قرار گرفته است.  

سیار فراتر از اینکه معبدی با بطریهای شیشه ای جمع آوری شده از سوی راهبه‌ها جالب باشد، بزرگی ساختمان و هنر و احساسی که در ساخت آن حس می‌شود، بازدید از آن ر بسیار بهتر کرده است. راهبه‌های تایلندی، زندگی مذهبی خود را به شکلی عادی در درون معبد می‌گذرانند.

بسیاری از بطریها به ویژه از نوع چانگ آن، طراحی صنعتی ندارند بلکه خانگی هستند.درپوشهای فلزی بطریها نیز برای خلق تصاویر مذهبی در معبد بکار رفته است. با اطلاع از قیمت تور تایلند می‌توانید به بازدید جاذبه‌هایی عجیب و دیدنی  بروید. 

به گفته کارشناسان، معبد بطری یکی از معدود ساختمانهای جالب در تمام جهان به شمار می‌رود. معبد در که در 600 کیلومتری شمال شرق بانکوک و در مسیر معابد معروف کامبوج قرار دارد،‌ با وجود آنکه از بطریهای بازیافتی ساخته شده اما نحوه چیدمان آن نشان می‌دهدکه یک برنامه‌ریزی دقیق در ساخت این معبد به چشم می‌خورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.