سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

با فرهنگ مردم تایلند آشنا شوید

مردم تایلند همیشه و در هر موقعیتی لبخند بر لب دارند، سرزمین تایلند کشوری با جاذبه‌های فراوان است که به شما توصیه می‌کنیم یک بار هم که شده به بازدید آن بروید.   
 دست زدن به سر مردم تایلند و یا اشاره به آنها با پا یک ناپسند در کشور تایلند به شمار می‌رود چرا که مردم تایلند سر را مقدس ترین و پا را پست ترین بخش بدن در نظر می‌گیرند. کتاب ها از جمله اشیای پر ارزش برای مردم تایلند به شمار می‌روند و نباید آنها را روی میز سر داده یا روی زمین قرار بدهید. فیل ها نیز دارای جایگاه بالایی می‌باشند و مردم تایلند رابطه خوبی با این حیوانات غول‌پیکر  دارند.
پادشاه تایلند در نزد مردم بسیار والامقام است و در سفر با تور تایلند به شما توصیه می‌کنیم اصلا در مورد پادشاه کشور تایلند بحث نکنید. سکه ها و اسکناسهای تایلند منقش به تصاویر پادشاه هستند و  نباید لگد مال و کثیف شوند. گذاشتن کف پا بر روی سکه ای که روی زمین افتاده بی احترامی بزرگی به شمار می‌رود. هنگام بازدید از معابد یا کاخ پادشاهی نیز گردشگران باید لباس مناسب و نسبتا پوشیده ای به تن کنید و بدون کفش وارد این آثار باستانی نشوید.
در کشور تایلند، رنگ های مختلف نشانگر روزهای هفته می‌باشند. زرد رنگ روز دوشنبه می‌باشد و از آنجایی که پادشاه کنونی در این روز متولد شده ، رنگ زرد رنگ سلطنتی نیز به شمار می‌رود.
تایلند کشور بودایی بوده که در آن تصاویر بودا مقدس هستند.  مجازات توهین به مقدسات زندان است حتی اگر توریست خارجی مرتکب این عمل گردد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.