سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

سبزه قبا

سفر و گردشگری و تحلیل آن

پوکت یکی از بهترین جزایر تایلند

پوکت از زیباترین جزایر کشور تایلند برای بازدید می‌باشد. این جزیره در لیست بهترین جزایر توریستی کشور تایلند است که بسیار زیبا و دیدنی است. آب های اطراف این جزیره دارای گونه های مختلف دریایی هستند و خود جزیره پوکت هم دارای سواحل زیبا و بکری است.

 

پوکت توسط جزایر گرمسیری زیادی احاطه شده است که می توان برای رفتن به آن ها از قایق موتوری استفاده کرد. این جزایر دارای طبیعت فوق العاده ای می‌باشند که می‌توانید روزهایی دلچسب را در این جزایر سپری نمایید. 9 جزیره ی Similan در شمال پوکت قرار گرفته‌اند که برای غواصی و شنا مناسب می‌باشند. در جنوب پوکت Taratao قرار گرفته که در طول جنگ جهانی دوم به عنوان زندان کاربرد داشته که امروزه جزو پارک ملی Taratao به شمار می‌رود.

پوکت در تمام طول سال گرم و مرطوب بوده و بین ماه‌های مارس تا آویل و مه فصل گرم به شمار می‌رود. فصل موسمی از مه تا اکتبر می‌باشد. در زمان صبح و بعد از ظهر ها هوا صاف و آفتابی بوده و در زمان عصر معمولا باران مشاهده می‌شود و باعث کم شدن شفافیت آب در تور پوکت خواهدشد.

 این جزایر برای غواصی مکانی بسیار ایده آل هستند. آب های خلیج Phang Nga هم دارای هدایایی طبیعی برای این منطقه هستند. سنگ های آهکی پراکنده در اطراف این خلیج و غارهایی که به وسیله ی آب شور در دل سنگ ها ایجاد شده اند و تنها در زمان های خاصی از جزر و مد می توان به آن ها دسترسی داشت از زیبایی های طبیعی این منطقه هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.